ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

  • TaskSuspendisse fermentum erat. Duis consequat tortor. Mauris ut tellus a dolor. Suspendisse nec tellus.
Ζωγραφικη Τοιχων σε Ξενοδοχεια


Η τοιχογραφία είναι ζωγραφική σε τοίχους ή οροφές, με πινέλα και συνήθως χρώματα ειδικά για τοίχους. Δεν διαφέρει από τη ζωγραφική ενός πίνακα παρά μόνο στο μέγεθος της επιφάνειας. Οι κανόνες και οι εικαστικές αξίες παραμένουν ίδιες.

Το κύριο χαρακτηριστικό είναι τα πινέλα. Το πινέλο δίνει την δυνατότητα στον ζωγράφο που ξέρει καλά την τέχνη του να εμβαθύνει στη λεπτομέρεια και να φτάσει σε μεγάλη χρωματική και τονική ανάλυση, πετυχαίνοντας αποτελέσματα πλούσια, ολοζώντανα, σπάνιας ποιότητας και αξίας. Επιπλέον δίνουν ευελιξία και ταχύτητα στις αλλαγές χρωμάτων που πρέπει να κάνει ο ζωγράφος. Αυτή είναι και η θεμελιώδης διαφορά σε σχέση με το γκράφιτι που χρησιμοποιεί αερογράφο.

Δεν υπάρχουν περιορισμοί στην επιλογή θεμάτων. Eίναι άπειρα και μπορούν να προσαρμοστούν σε οποιαδήποτε διάσταση. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα να γίνει εξ’ αρχής σύνθεση ενός θέματος, επιλογές στοιχείων, συνδυασμός περισσότερων του ενός θεμάτων ώστε το αποτέλεσμα να είναι απόλυτα σύμφωνο με την επιθυμία του ενδιαφερόμενου και εναρμονισμένο με το γενικότερο στυλ του χώρου.

Εφαρμόζεται κυριολεκτικά παντού, σε εσωτερικές και εξωτερικές επιφάνειες, ενσωματώνοντας μάλιστα κολώνες, δοκάρια, προεξοχές, πόρτες ή άλλα στοιχεία των τοίχων ή οροφών σε ένα ενιαίο σύνολο, δίνοντας τη δυνατότητα στον δημιουργό να παίξει και να πρωτοτυπήσει.

Ζωγραφικη Τοιχων σε Ξενοδοχεια

Τα χρώματα είναι νερού, οικολογικά φιλικά προς το περιβάλλον, και αντέχουν στο χρόνο, όχι μόνον σε όσα έργα έχουν ζωγραφιστεί σε εσωτερικές επιφάνειες, αλλά και στις περιπτώσεις έργων εξωτερικών επιφάνειών εκτεθειμένων σε υγρασία, ηλιακή ακτινοβολία, παγετό, καθώς προστατεύονται από ειδικά βερνίκια με διάρκεια ζωής 10ετιών. Η μόνη απαραίτητη προϋπόθεση είναι η βάση πάνω στην οποία θα γίνει η ζωγραφική, να είναι σωστά προετοιμασμένη, λεία και απολύτως στεγανή.

Εφαρμόζεται κυριολεκτικά παντού, σε εσωτερικές και εξωτερικές επιφάνειες, ενω προσφέρει τ δυνατότητα της ενσωμάτωσης κάθε δομικού στοιχείου του χώρου στη συνθεση.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του γκράφιτι είναι οτι πρόκειται για τέχνη που αφορά το αστικό περιβάλλον και εξωτερικές επιφάνειες. Είναι κλάδος της ζωγραφικής, παρ’ότι ο τρόπος έκφρασής του είναι πιο κοντά στη γραφιστική. Τα βασικά μέσα αυτής της τάσης ήταν αρχικά το κάρβουνο και οι κιμωλίες και στη συνέχεια τα σπρέϋ. Επειδή οι δραστηριότητες αυτές στις περισσότερες χώρες ήταν παράνομες. τα υλικά αυτά εξασφάλιζαν ευκολία και ταχύτητα στην εκτέλεση,.

Τις τελευταίες δεκαετίες το γκραφίτι εξελίχθηκε σε καλλιτεχνική έκφραση και τάση εξωραϊσμού του αστικού τοπίου τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη. Παράλληλα εξελίχθηκαν και τα μέσα.

Ζωγραφικη Τοιχων σε Ξενοδοχεια

Ο αερογράφος είναι αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης και της ανάγκης να καλυφθούν μεγάλες επιφάνειες σε μικρό χρονικό διάστημα, να έχουν μεγαλύτερη αντοχή στις εξωτερικές συνθήκες και διάρκεια..

Εδώ και μία 10ετία περίπου το γκράφιτι έγινε μόδα και στην Ελλάδα, μια πραγματικά όμορφη μόδα, αφού πολλοί άχαροι τοίχοι μεγάλων κτιρίων γεμίζουν με χρώματα και μάλιστα κάποια από τα έργα που υπάρχουν στο κέντρο της Αθήνας, προσωπικά τα θεωρώ μικρά αριστουργήματα. Όμως όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους παρουσιάζει μειονεκτήματα.

Δεν είναι κατάλληλη για εσωτερικές επιφάνειες όπου η απόσταση θέασης είναι σχετικά μικρή, διότι ο αερογράφος δεν επιτρέπει πολλές χρωματικές διαβαθμίσεις , χρησιμοποιείται χρωματική παλέτα, με έντονες αντιθέσεις, κατάλληλη ώστε το έργο να είναι εντυπωσιακό, ευδιάκριτο κι αντιληπτό στο σύνολό του μόνο από μεγάλη απόσταση.

Ένα μεγάλης έκτασης έργο με έντονες χρωματικές αντιθέσεις σε ένα χώρο κλειστό, συχνά, λειτουργεί καταπιεστικά στον θεατή και δημιουργεί σύγχυση..

Ζωγραφικη Τοιχων σε Ξενοδοχεια

Ο καλλιτέχνης δεν ασχολείται με τις λεπτομέρειες για να εκφράσει αυτό που θέλει, αλλά εστιάζει στο γενικό σύνολο, λόγω της φύσης του αερογράφου που δεν επιτρέπει λεπτομέρειες, επειδή ο θεατής βλέπει το έργο από μεγάλη απόσταση, αλλά και λόγω της θεματολογίας που συνήθως είναι αφαιρετική, συχνά με γεωμετρικά μοτίβα, χωρίς ακριβές σχέδιο.

Απευθύνονται στους περαστικούς, σε ανθρώπους που περνούν για λίγο από μπροστά τους και με σύντομες ματιές παίρνουν το μήνυμα ή την εντύπωση που θέλει να δώσει ο καλλιτέχνης. Δεν προορίζονται για ανθρώπους που θα ζήσουν μόνιμα με αυτά όπως στον ιδιωτικό ή εργασιακό τους χώρο ή θα περνούν σημαντικό χρόνο μπροστά τους πίνοντας πχ. τον καφέ τους σε μια καφετέρια ή λόμπι ή απολαμβάνοντας το γεύμα τους στο εστιατόριο ενός ξενοδοχείου.

Το γκράφιτι δεν ενδείκνυται για δύσκολα σχεδιαστικά, ρεαλιστικά θέματα, υψηλών απαιτήσεων που προϋποθέτουν βάθος λεπτομέρειας, όπως αναπαράσταση ρεαλιστικών σκηνών, τοπίων, κλασικών/νεοκλασικών κτιρίων, κλπ Το γκράφιτι είναι ιδανικό και γρήγορο σαν τεχνική, όταν το θέμα αποτελείται από απλές φόρμες και σχήματα.

Θέματα σύνθετα και πολύπλοκα όπως αυτό, μόνο με την ευελιξία και λεπτότητα των πινέλων μπορούν ν’αποδοθούν.Εν ολίγοις, η κλασική μέθοδος της ζωγραφικής δια χειρός, σαν τεχνική, αποτελούσε και θα αποτελεί το ιδανικότερο εκφραστικό μέσο για την υλοποίηση μοναδικών, απαιτητικών και διαχρονικών θεμάτων, ακόμα και στους πιο δύσκολους χώρους..

Το μοναδικό,ίσως, μειονέκτημα της τοιχογραφίας είναι ο χρόνος. Γιατί για να παραχθεί ένα έργο υψηλής ποιότητας, σαφώς απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος απ’ό,τι με μια οποιαδήποτε άλλη τεχνική.

Όμως συγκριτικά με το γκράφιτι, ο χρόνος που κερδίζει ένας τοιχογράφος χρησιμοποιώντας πινέλα, είναι σημαντικά υπολογίσιμος. Το αποτέλεσμα, επίσης, κατά πολύ ανώτερο, ωστόσο, εξαρτάται πάντα από την ικανότητα κι εμπειρία του καλλιτέχνη.

Ζωγραφικη Τοιχων σε Ξενοδοχεια

Ζωγραφικη Τοιχων σε Ξενοδοχεια